دلایل اختلاف قیمت در پنجره دوجداره چیست

۳۵ بازديد
دلایل اختلاف قیمت در پنجره دوجداره چیست؟

در تعریف پنجره آلومینیومی ترمال بریک باید به این نکته اشاره کرد که همان پنجره آلومینیومی است که با قرارگرفتن یک لایه از جنس پلی‌آمید عایق در بین جداره‌های پروفیل، ارتباط جداره بیرونی با جداره داخلی در پنجره ترمال بریک قطع شده و پروفیل آلومینیوم، تبدیل به عایق یا همان ترمال بریک می‌شود.
معنای لغوی ترمال بریک، شکست حرارتی است که در پنجره آلومینیومی با قرارگرفتن لایه‌ای از پلیمر پلاستیکی از جنس پلی‌آمید بعنوان پل حرارتی، مانع انتقال حرارت و اتلاف انرژی از جداره بیرونی به جداره داخلی در پنجره آلومینیومی شده و آنرا تبدیل به عایق انرژی یا همان ترمال بریک می‌نماید.

پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک، بهترین راه‌حل برای جلوگیری از اتلاف انرژی هستند. پنجره آلومینیومی ترمال بریک بهسامان مخصوصاً به‌خاطر خطوط باریک، ظاهر مینیمال و مدرن‌اش مورد توجه قرار گرفته است. پنجره ترمال بریک، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارد و مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر خوردگی، پوسیدگی یا تاب برداشتن نشان می‌دهد.

مقایسه قیمت پنجره آلومینیوم ترمال بریک با پنجره UPVC

بطور کلی قیمت تمام شده پنجره های آلومینیوم ترمال بریک بین 20 تا 70 درصد نسبت به پنجره های UPVC بالاتر است. به عنوان مثال اگر محدوده قیمت یک پنجره UPVC مترمربعی بین 3 تا 4 میلیون تومان باشد قیمت متناظر پنجره ترمال بریک آن حدود مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان خواهد شد.البته باید اذعان داشت استحکام، آببندی و زیبایی پنجره آلومینیوم ترمال بریک به مراتب بالاتراز پنجره UPVC است.برای ملاحظه لیست قیمت محصولات و مقایسه دقیقتر، می‌توانید به سایت بهسامان مراجعه فرمایید.

پنجره دوجداره UPVC
اگر برای خرید پنجره دوجداره UPVC تصور می کنید پنجره‌ها چون به لحاظ ظاهری مثل هم می‌باشند، تفاوتی با هم ندارند احتمالا از دیدن فاکتورهایی که قیمت آنها تا دوبرابر با یکدیگر اختلاف دارند تعجب خواهید کرد و قیمت های بالاتر را به حساب گرانفروشی آنها بگذارید. ولی واقعیت اینست که با توجه به رقابت شدیدی که در بازار در و پنجره وجود دارد، سازندگان تلاش می کنند بجای گرفتن سود های غیر منطقی، در راستای جذب مشتریان بیشتر اقدام کنند و باکسب رضایت آنها در کلیه مراحل ساخت تا نصب باکیفیت پنجره‌ها، بتوانند سهم بازار خود را افزایش دهند.

دلایل اختلاف قیمت در پنجره دوجداره UPVC چیست؟
پروفیل : پروفیل پنجره‌ها به لحاظ مقاومت در برابر تغییر رنگ و زرد شدن و همچنین مقاومت دربرابر شکست به درجات متفاوتی تقسیم می شوند.
پروفیل‌ها در پروژه‌های بازسازی و تعویضی از نوع لبه دار و در پروژه های نوساز از پروفیل ساده استفاده می‌شود. رنگ پایه پروفیل پنجره‌ها سفید می باشند و در صورت تغییر رنگ و یا لمینیت شامل افزایش قیمت می‌شود.

پنجره دوجداره بهسامان از بهترین پروفیل‌های مصرفی ویستابست، وینتک و هافمن تولید می‌شود.

گالوانیزه : برای بالا بردن استحکام پروفیل و مقاومت خمشی و پیچشی پروفیل از گالوانیزه تقویتی در داخل پروفیل استفاده می‌شود. مهمترین ویژگی گالوانیزه ضخامت آن می‌باشد که نباید کمتر از 1.25 میلیمتر باشد.
در کارهای غیر استاندارد در بعضی از اضلاع پنجره از ورق گالوانیزه استفاده نمی‌شود ویا از ورق‌های با ضخامت کمتر از یک میلیمتر استفاده می‌شود.

لاستیک آببندی: بهترین جنس گسکت یا لاستیکی که می توان استفاده کرد از جنس EPDM میباشد ولی باز هم بدلیل افزایش قیمت حدود 10 درصدی در پروفیل ساخته شده ، بعضی تولید کنندگان از آن استفاده نمی کنند و از لاستیکهایی استفاده میکنند که به مرور زمان ترد و شکننده می شود و خواص خود را از دست می دهند.
یراق آلات: استفاده از یراق آلات مناسب در کیفیت و راندمان پنجره‌های دوجداره تاثیر بسزایی دارد. یراق آلات می توانند تکحالته، دوحالته و کشویی و یا ازانواع دیگر انتخاب گردد. یراق آلات مورد استفاده در شرکت بهسامان انرژی از برندهای برتر کشورهای آلمان وترکیه می ‌باشند.
شیشه دوجداره: استاندارد پایه شیشه‌های دوجداره بایستی به لحاظ ضخامت از دوشیشه 4و 6 میلیمتر از نوع فلوت درجه یک باشد. استفاده از چسب اولیه و ثانویه مرغوب وهمچنین ساخت شیشه‌ها باید با استفاده از ماشین‌آلات مناسب و اصطلاحا کارخانه‌ای و با تزریق گاز آرگون باشد.
طراحی و ساخت استاندارد: آیتمهای زیادی در طراحی و ساخت یک پنجره تاثیرگذار هستندکه چنانچه رعایت نشود پنجره ها در آینده دچار مشکلات زیادی خواهند شد .رعایت استانداردهای فوق اگر چه باعث افزایش قیمت می شود ولی دوام و کارایی در و پنجره را فوق العاده بالا می برد.
نصب استاندارد: رعایت اصول استانداردی مانند تراز کردن پنجره ها و ریگلاژ دقیق بازشوها و همچنین استفاده از مواد مرغوب مثل فوم و ماستیک و پیچ های نصب ، در دوام و کارایی پنجره ها تاثیر بسزایی دارد . مثالی در بین همکاران هست که می گوید اگر بهترین پنجره توسط یک نصاب ناشی و مواد نامرغوب نصب گردد ، شش ماه هم کار نمی کند.
هدف از تشریح مختصر این هفت عامل تاثیرگذار در پنجره اینست که چنانچه یک سازنده بخواهد قیمتهای خود را تا نصف و حتی کمتر از آن پایین بیاورد ، با استفاده از پروفیل و یراق متفرقه ارزان قیمت ، عدم استفاده از گالوانیزه و لاستیک مناسب ، شیشه دوجداره غیراستاندارد ، طراحی و نصب غیراستاندارد به راحتی می‌تواند اینکار را انجام دهد .

درباره بهسامان بیشتر بدانید

شرکت بهسامان انرژی در سال ١٣٨٧ فعالیت خود را در زمینه پنجره‌های دوجداره و شیشه‌های مدرن ساختمان آغاز کرد. در حال حاضر با بهره‌گیری از تجربه و تخصص تیم طراحی، خدمات شرکت در دو بخش ارائه می‌شود.

بخش اول، تولید و اجرای پنجره‌های دوجداره UPVC برندهای ویستابست، وینتک، هافمن و پنجره ‌های آلومینیوم ترمال‌بریک برند آکپا و دوجداره و عایق‌بندی پنجره‌ها بدون تعویض پنجره با روش اختصاصی وین‌تیونینگ می‌باشد که در مجموع، پشتوانه‌ اجرای موفق بیش از 14000 پروژه مستند در تمام نقاط کشور و رضایت بالای مشتریان را داراست.

بخش دوم فعالیت مجموعه، طراحی و اجرای تخصصی انواع ملزومات شیشه‌ای سکوریت و لمینیت مورد استفاده در ساختمانهای مدرن و ویلاهاست که محصولاتی نظیر سیستم‌های جام بالکن، اسلایدینگ، هندریل یا حفاظ شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای، شیشه‌های لاکوبل رنگی و پوشش‌های شیشه‌ای دور استخر و آلاچیق‌ها را شامل می‌شود.


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.